Op school

MINDCARE bouwt graag een nauwe samenwerking op met scholen waarvan zij meerdere leerlingen behandeling biedt. In veel gevallen is school een belangrijke partner bij het behalen van behandelingsdoelen. Deels omdat de problematiek van een kind zich op school kan afspelen en anderzijds omdat een docent een belangrijke opvoedersrol in het leven van een kind kan vervullen.


Hulp en ondersteuning

De meeste problemen van kinderen worden gelukkig ruim voldoende ondervangen met steun van ouders/verzorgers en leerkrachten. Soms ziet een leerkracht dat een kind meer nodig heeft dan dat op school te bieden is. Een kind kan te veel (negatieve) aandacht vragen in de klas, een leerkracht krijgt onvoldoende helder wat het kind nodig heeft of de leerkracht weet dat de thuissituatie van het kind zwaar is, maar heeft zelf onvoldoende de mogelijkheden het kind hierin de ondersteuning te bieden die het het kind gunt.
Met de juiste tools kunnen leerkrachten soms al veel preventief opvangen. Daarnaast, wanneer inzet van jeugd-ggz gewenst is, is onze ervaring dat is dat het het kind ten goede komt wanneer (relatief eenvoudige) zorg direct dichtbij geboden kan worden en de lijntjes tussen zorg en onderwijs kort zijn.

Aanbod

Deel op: